ילדות של אף אחד – מעון "צופיה" של משרד הרווחה

מתוך המאמר: "ילדות של אף אחד"

בילי מוסקונה לרמן 5.12.03, מעריב

"הפגישה הראשונה היתה עם הנערות. הסתכלתי עליהן כשסיפרו על הדברים הכי נוראיים בעולם בטון כאילו רגיל. השפילו אותן, הרביצו להן, פלשו לגוף שלהן, נעלו אותן.

למתבונן מבחוץ נדמה שלמרות הכל שמחת החיים שלהן לא התפוגגה. חולצות בטן עליזות, סיגריות, מסטיקים, עגילים, עקבים גבוהים, מיניות מלאת חיים, שהמכות שחטפו, אחת אחרי השנייה, לא הצליחו למחוק. ואולי כן. ואולי מה שבחוץ בחוץ, ומה שבפנים בפנים.

החיים שלהן עברו בתחנות דומות: הבית, הרחוב, הפנימייה. שלושתן שהו ב"צופיה", אבל זו היתה יכולה להיות גם פנימייה אחרת. הדבר הבסיסי שעולה מסיפוריהן הוא שדרוש פה תיקון.

מי שחזר ועלה בשיחות עימן היה גבר חרדי, רזיאל נהרי. רזיאל נהרי, בן 38, מתגורר ביישוב החרדי קרית ספר. הוא ואשתו אוספים לביתם נערות דתיות שנזרקו לרחוב. מעבר למעשה הזה, שהוא לא ייאמן בעיני בנדיבותו, הרי שהביוגרפיה של נהרי היא סיפור מדהים בפני עצמו.

רזיאל מספר:

"מכל הבנות שהתגוררו אצלי שמעתי אותן מילים: לא קיבלנו בחיים חום ואהבה וכשאנחנו יוצאות לפנימיות ולמוסדות, מפעילים עלינו כללים מאוד נוקשים וקשוחים שאנחנו לא יכולות לחיות בתוכם. אני מאמין להן, עברתי הכל על בשרי".

המוסדות לא מכירים בעבודה שלי. יש לי טענה חמורה נגד שיטות החינוך הנוקשות במוסדות כמו 'צופיה'.

נערות מצלצלות אלי משם עם סיפורים מזעזעים. המוסדות האלה רוצים פס ייצור של נערות צייתניות וכנועות, ובגלל זה מפעילים עונשים חריפים על בנות צעירות שעברו טראומה.

אני מאמין באהבה, ומכיוון שאני לא איש מקצוע ופועל בהתנדבות, כל מה שאני יכול להציע לנערות האלה, שאין לאף אחד מושג כמה הן רבות, הוא רק את הבית שלי ואת הלב שלי. ותאמינו לי, הגעתי להישגים איתן בלי גבולות ובלי איסורים ובלי נעילות ובלי איומים ובלי השפלות".

א' נכנסה להריון בגיל 15 וחצי. לפני שבוע נולד בנה. היא אחת מהנערות שמצאו מפלט ונחמה בביתו של נהרי.

"אני מבית חרדי עם שמונה ילדים", היא מספרת. "מגיל עשר וחצי התחילו מכות. אבא הרביץ לי על זה שהידרדרתי מהדת. ברחתי מהבית, לא הלכתי לבית ספר. בתיכון כבר לא ביקרתי. יצאתי לרחוב, הסתובבתי עד הבוקר עם בחורים. אני חושבת שהכל התחיל מזה שבגיל 11, בכיתה ו', עברתי אונס. זה היה הנהג שלקח אותי לבית הספר ובחזרה כל יום.

נשארתי תמיד אחרונה באוטובוס, והוא לאט-לאט התחיל לדבר איתי, לקרוא לי בשמות חיבה. ואני, עם השכל הקטן שלי, פירשתי את זה כאכפתיות.

הוא היה נפגש איתי בשעות שאחרי בית ספר, ויום אחד יצאתי איתו אחר הצהריים למקום שקט והוא אנס אותי. נורא נבהלתי, לא ידעתי איך להגיב. לא עשיתי כלום, הייתי בהלם. חזרתי הביתה ולא סיפרתי, כאילו כלום לא קרה. רק לחברה אחת סיפרתי וממנה כנראה זה הגיע להורים שלי. הם התחילו לאיים על החיים שלו ולרדת עלי ויצא לי שם של מופקרת. ההורים לא נתנו לי מנוחה. אבא היה מרביץ לי עם חגורה ואמא דרבנה אותו בצעקות. הגיעו ימים שמהבוקר עד הלילה הייתי חוטפת מכות רצח, או היו מגלגלים אותי במדרגות או מעיפים לי את כל הבגדים מהבית.

כבר לא ידעתי מה לעשות והחלטתי להגיש תלונה במשטרה נגד הורי שהתעללו בי.

הגיעה פקידת סעד שלקחה אותי להוסטל חסוי בירושלים. זה היה מקום דתי ואני כבר לא רציתי להיות דתייה. ברחתי משם, החזירו אותי להוסטל וחוזר חלילה, עד שהחליטו להכניס אותי למוסד הסגור 'צופיה', שלא אוכל לברוח יותר.

חמישה חודשים הייתי ב- 'צופיה' וחטפתי עונשים חריפים ביותר. נעילה בחדר, דחיית חופשות, ביטול ביקורים. במתכונת נעילה אין לך שום זכויות. אסור לעשן, אסור לצאת לחצר. דברים הכי קטנים שאני עושה, אומרת מילה מיותרת – זאת חוצפה.

סגרו אותי ימים ארוכים בלי לראות אור שמש. בלילה נועלים את החדרים. בחצר הכל מוקף גדרות. ויש את אגף הפסק זמן.

למה הגעתי לפסק זמן?

בכיתי וצעקתי כי היתה לי שיחת טלפון. רבתי עם מדריך, התפרצתי בצעקות ובכי והכניסו אותי לפסק זמן.

מטר על מטר, ארבעה קירות וסורגים. דלת פלדה עבה. מכניסים לשם ל-20 דקות. כמו צינוק. את לבד עם עצמך. יש שם בנות ששותות אקונומיקה כדי להגיע לבית חולים. אי אפשר להשתנות שם בכלל.

מה שעושים שם, העונשים, איך שמתייחסים אלייך, זה מה שגורם להידרדרות.

יצאתי מ- 'צופיה' נערה עצבנית, צעקנית, זקוקה לטיפול. במקום שזה יהיה מקום שמגייס אותך, זה מקום שיוצא נגדך. שם עברתי מבחינתי עוד התעללות. הגעת ממקום של מצוקה למקום שאמור להגן עלייך ואת נכנסת למצוקה כפולה.

ככל שאתה הולך עם בן אדם בכוח הוא ילך מולך יותר חזק. אותי בכל אופן השיטה לא הצליחה לשבור. אחרי ארבעה חודשים וחצי קיבלתי חופשה ראשונה וברחתי. זה היה כל כך מוזר לצאת החוצה, מפחיד, לא ידעתי אם זה מציאות או דמיון. כל הזמן מכניסים לי לראש, 'את לא תוכלי להסתדר בחוץ'. תפסו אותי ועשו לי אבחון. לפי האבחון מחליטים על הנתונים שלך ועושים דיון לאן אני מתאימה, עם פקידת סעד, עובדת סוציאלית, המנהלת וההורים. ההורים שלי דווקא קיוו שאני אשתחרר. ניסיתי להראות כאילו בסדר לי וטוב לי כדי שיוציאו אותי החוצה, אבל אמרו עלי שאני בחורה מתחצפת.

הוחלט להעביר אותי ל- 'מסילה', ואז התפרצתי, לא יכולתי.

צעקתי, אמא שלי נכנסה בהם גם, התחלתי לבכות ולא הפסקתי. הפסיקה היתה עד גיל 18 ב- 'מסילה'. בגלל שצעקתי ובכיתי בלי הפסקה, העלו אותי לנעילה בחדר שלושה ימים.

ואז התחילו לי מחשבות איך לברוח. רבתי עם אחד המדריכים שלא רצה להביא לי סיגריות בגלל שראה לכלוך קטן. ב- 'צופיה' מקרצפים את הקירות מרוב ניקיון, למה מה קרה? זה ממש הכעיס אותי.

הצוות הולך איתך ראש בראש. 'אני לא יוצאת מפה עד שאתה לא מביא לי סיגריות', אמרתי לו, והם שוב נעלו אותי שלושה ימים. ככה הלכנו ראש בראש. אחר כך בחרתי טקטיקה אחרת. עשיתי את עצמי ילדה טובה. אמרתי למדריך, 'אני רוצה להתחיל דף חדש. רוצה להשתנות. תן לי עוד צ'אנס'. אז הם אפשרו לי לצאת הביתה ואני כבר תכננתי את הבריחה. יום שישי הגיע, דודה שלי באה לקחת אותי, מלווה אותי מדריך, רואה אותי עם כל השקיות ואומר לי: 'אני מקווה שתחזרי'. הלכתי לדודה שלי שחתמה שהיא אחראית עלי וברחתי ממנה עוד באותו ערב. הלכתי לידיד שלי והייתי אצלו במחתרת. אחרי חודש הלשינו עלי. דפקו בשש בערב בדלת. ואז הזעקתי את רזי ואמרתי לו: 'אתה חייב לעזור לי'.

את רזי הכרתי ברחוב. הוא אמר, 'נצליח להוציא אותך מצופיה'. עזר לי לנסח מכתב לשופט. כתבתי שאני רוצה להיות במשפחה אומנת, שרזי מוכן לאמץ אותי ויהיה אחראי עלי. המשפט היה דרמה. השופט רצה לשמוע אותי.

בכיתי: אני לא משתמשת, לא רצחתי, לא פרצתי, לא גנבתי. יצאתי לבלות. מה, זה פשע? השופט שלח את כולם החוצה ואמר שהוא ופקידת הסעד יחליטו. הם החליטו לאפשר לי חודשיים ניסיון אצל רזי.

אצל רזי בפעם הראשונה מישהו הקשיב לי. היה לו חשוב מה אני אומרת ולא מה הוא רוצה לעשות איתי. במשפחה הזאת הייתי תשעה חודשים והשתקמתי. הוא שכנע אותי ללכת לטיפול פסיכולוגי ולאט לאט חזרתי לעצמי. אני והחבר שלי גרים יחד ומגדלים את התינוק. אני יודעת שאני אהיה האמא הכי טובה".

אילנית טרבלסי – עובדת סוציאלית, עבדה בעבר במעון לנערות "צופיה" ביבנה. "הנערות שמגיעות לשם מאוד שבירות וכועסות", היא אומרת. "לא מבינות למה הן נכלאות על עוול שפשעו נגדן.

מה שקורה ב- 'צופיה' זה שבעצם הפתולוגיה מתעצמת, כלומר הכעס והזעם שלהן על החברה מתעצם. במקום לתת תשובה למצוקה הרגשית שלהן עובדים איתן דרך כליאה וענישה. זה פסול בעיני.

'צופיה' מוגדר כמעון סגור לנערות הזקוקות להתערבות מיידית על מנת למנוע הידרדרות במצבן. הוא מוגדר כמעון אבחוני", היא אומרת.

"שיטת החינוך של 'צופיה' מתמקדת בענישה ובכליאה. לפי ההתנהגות של הנערה ככה אנחנו נגיב, והכל מבוסס על דפוס של חובות ומעט מאוד זכויות. הנערות נענשות על כל צעד שהן עושות, כאשר יכולת התזוזה שלהן מינימלית.

אסור לשתי נערות לשבת על אותה מיטה, לנעול נעליים גבוהות, נעלי אצבע, להחזיק ידיים, לצחוק בקול רם, להתאפר, ללבוש חולצות בטן וחולצות ללא שרוול, לשמוע ווקמן, לדבר עם בני משפחה יותר מעשר דקות בשבוע או לפגוש את בני המשפחה בחדריהן.

הנערות מנקות פעמיים ביום את הקומה ופעמיים בשבוע ניקיון יסודי. על בסיס זהנקבעות הזכויות שלהן שמתבטאות בקבלת עשר סיגריות ביום על עשיית התפקיד שלהן כראוי. אין אופציה לסיגריות אחרות מלבד סיגריות 'טיים' ואין סיגריות פרטיות.

נערה שהכניסה סיגריית חוץ אחת, לא 'טיים', נכלאת לשלושה ימים. חלק משיטת הטיפול ב- 'צופיה' נקראת 'שוק טיפולי', שמטרתה, בהגדרת המעון לשבור אתה נערה עד הסוף מהרגליה הקודמים על מנת להקנות לה הרגלים חדשים. שיטת טיפול אחת מרחיקה לכת לבקבוק ומוצץ. ישנן נערות שחוות את זה כטראומטי ומאיים…

מההיכרות שלי עם הנערות, רובן אחרי השהות ב'צופיה', חוזרות למצוקה שאיתה הגיעו. יש כאלה שחוזרות לתקופה שנייה ושלישית ב- 'צופיה'. אין ספק שיש נערות שמסתדרות בחייהן אחרי השהייה במעון. שם יטענו שזה בזכותם. אבל אני שואלת האם את השיטה הזאת, של כליאה וענישה, החברה רוצה לאמץ לטיפול בנערות?

הרי בבחירה הזאת אנחנו אומרים שכל הדרכים מקובלות, כולל האיום והפחד, במקום הולדינג  – הכלה.

במקום לתת תמיכה משחזרים עבורן את הפחד והאיום שחוו בסביבה החיצונית והשינוי שעובר עליהן הוא מלאכותי.

'צופיה' הוא לא המוסד היחידי בארץ שנוהג כך, והגיע הזמן לשיח ציבורי על שיטות חינוך ענישתיות.

כבר היום קיימות מסגרות אחרות שנותנות תשובה טובה ובריאה יותר לסוג הזה של מצוקה. מקומות ששיטת הטיפול שלהם היא להגיע אל הילד למרות ההתנגדות שלו, דרך אכפתיות ואהבה, כשאנחנו מכירים בעובדה שהבית והחברה פשעו נגדו.

הגיע הזמן שאת המענה תיתן הקהילה, ורזיאל נהרי הוא דוגמה מצוינת. למה לא להעביר את הכספים שמקבלים ב- 'צופיה' עבור כל נערה, 8,000 שקל ויותר, לאנשים כמותו?".

מבקר המדינה – סיכון נערות במעון צופיה

בדוח מבקר המדינה לשנת 2008 קבע המבקר: מתחילת שנת 2008 חסרו במעון שני עובדי לילה, שתי עובדות סוציאליות ושמונה מדריכים. עקב המחסור בעובדי לילה לעתים היה רק עובד לילה אחד במשמרת, וההשגחה הפחותה מפני אירועים חריגים בלילה עלולה הייתה לסכן את הנערות; בשל המחסור בעובדות סוציאליות לא ניתן לנערות טיפול מתאים, והיו אף נערות שלא נפגשו כלל עם עובדת סוציאלית במשך כל תקופת שהותן במעון.

קישורים:

  • מעון מסילה – מדיניות טיפול משרד הרווחה בנערות חוסות – יוני 2010 – פרשת ההתעללות בנערות חוסות במעון מסילה של רשות חסות הנוער במשרד הרווחה שפורסמה בתחקיר מעריב ביוני 2010, חושפת עדויות של נערות החוסת במעון על מדיניות משרד הרווחה לטיפול בנערות במקום…. "לפעמים, כשנכנסתי לחדר הבטוח, היה שתן על הרצפה וקיא של הבנות מלפני", מספרת מיכל, נערה בת 19 ששהתה במוסד קרוב לשנתיים. "לפעמים את חייבת לעשות שם פיפי, פשוט אין לך ברירה. מחזיקים אותך שם בלי שירותים, והמדריכים מוציאים אותך רק אחרי כמה זמן. אני הייתי שם 48 שעות, ורק אחרי שעות הוציאו אותי לשירותים"…

62 מחשבות על “ילדות של אף אחד – מעון "צופיה" של משרד הרווחה

  1. אוקיי.
    בגיל 16 ניכנסתי לצופיה!
    היום אני מתנדבת במקום (בהיותי בת 20).
    קראתי את הכתבה הזדהתי עם התגובות והרגשות של הנערות. מיותר להגיד שאיני מסכימה אם כל מה שניכתב. ועם זאת חשוב לציין שאני מסכימה עם חלק מהדברים. נכון ישנם המון חוקים כמון גבולות וסדר יום מוכתב. נכון ישנם עונשים. מי כמוני יודעת. ונכון יש את הפסק זמן . והניתוק בחדר… נכון יש את האלמנט של הטיפול בשוק בהלם. עם כל זה חשוב להבין שבאות בנות( אני בעבר) ללא גבולות מתאות בדפוסיי רחוב קשים ודפוסיי עבריינות. באות ממיץ של הזבל ,זהו מקום איבחוני ראשוני על מנת לאבחן ולתת לך בהמשך את הטיפול המתאים אם זה גמילה הוסטל או פסיכולוג. כל אחת מה שמתאים לה. איני מסכימה אם כל החוקים ודם אני ניסתי ללכת ראש בראש עם המדריכם אחרי ניתוק של שלושה ימים ולהגיד תאמת באיזשהו מקום אהבתי תשקט. להיות רחוקה מההורים ,מהגבריםף מ"החברים"ת מהשכונה, ולהתחיל להסתכל פנימה. כמובן אז את לא יודעת איך להתמודד עם עצמך ומכיין שמדובר בנוער בסיכון. שמסכן את עצמו ואת הסובבים יש את הפסק זמן בשביל לקחת זמן ולא ליפגוע בעצמך ובאחרים. אני שהייתי פותחת תבוקר בפסק זמן זה היה כלי שיכולתי להוציא את כל נהאגרסיות שלי ואחרי שעה להתחיל את היום שלי. אחרי צופיה עברתי לגמילה. היום אני סיימתי קורס ראשוני בהדרכה . אני מנטורית ויותר מזה היום אחת לשבוע אני מדיכה בבוקר המשך 4-6 שעות במעוןץ זו סגירת מעגל. ושוב איני מסכימה אם כל החוקים של המקום אך כאשר מבינים שזה מקום לשהות מקוצר על מנת להיתאבחן ולהיתארגן אםשר להבין מדוע לא מצפים שם בתכנים ריגשיים אלא נותנים לכל הג'יפה לצאת. וכמה שג'יפה יוצאת זה תלוי כמה חרא אחלה אותה הנערה לפני שהגיעה לצופיה. ומכאן לאן תישלח זה גם תלוי בהמון גורמים מהעבר שהובילו את אותה נערה(אני) להגיע לאן שהגיע . אז הבא לא נישכח להיסתכל על הדברים מכל הצצדים על מנת לקבל את את כל מכלול התמונה!

    אהבתי

  2. הם פשוט חוצפנים, יש לי חברת ילדות מגיל 3 אנחנו מכירים והקשר שלנו חזק אך מה הבעיה ההורים שלה נפטרו בגיל שנתיים וחצי וסבתא שלה מגדלת אותה והיא מתייחסת רע לסבתה וצועקת
    יש לה חום ואהבה בבית של סבתא שלה אוכל בשפע , מה שהיא רוצה היא מקבלת , מתלבשת בבגדים היקר מן היקרים [500 – 1000 ש"ח לכל חולצה/ מכנס/ שמלה]
    שיחות פתוחות פלאפונים חדישים מחשב טלויזיה כל מה שהיא רוצה יש לה אך היא לא לומדת בבצפר ועדיין מתייחסת לא הכי טוב לסבתא שלה איזה יום אחד ישבנו אצלה כמה חברים בחדרה
    פרצו שוטרים לבית לקחו אותה ואמרו לסבתה שהיא הולכת ליומים שלוש וסבתא שלה לא מבינה עברית והיא לא מבינה איפה הילדה ומה היא רוצה !

    פשוט גועל נפש !

    אהבתי

  3. זה ממש לא בסדר הבנות שם סובלות שיעשו חוקים חדשים 80% רק מדרדרות מהמעון הזה. שהמדינה תעשה משהו זה לא יכול להיות !

    אהבתי

  4. ואאאאאאאאי אני לא יכולה לראות את הכתבה המזעזעתתת הזאאת זהה שקרררררררררר!!!! הבנות שם בנות מדהימותתתתת יש המון חום ואהבה הצוות נותן את כל כולו לבנותתתת אז חלאאאס לדבברר סססתםם אנשים רעים מי שעשו את הכתבה הזאאאאתת חתיכת בולשיטטטטט !!!!!! "צופיה" זה מקום טוב מאוד נכון הוא סגור ויש גבולותתתתת אבל זה כדייי להרגיל את הבנות לסדר יום יום שיש בחוץ לרוב האנשיםם אז חלאאס לדבר שטויותתתתת !!!! המקום הזה מוששששששלם!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    אהבתי

  5. חחברהה שלי ישנה אצלי במשךך שבוע ביגלל שאמא שלה לא הכניסה אותה הביתה ואמא שלה לא הזמן צעקה אלייה ויום אחג שאני הייתי בבית והיא הלכה לבצצצצפר שמעתי שלחקו אותה אני לא הפסקתי לבכככוותת
    שנכסנתי לאתר הזה אני הייתי בשוווק זה מקשה אליייי רק המחשבה מה יעשוו לחברה הכי טווווב שלייייייי
    וואני רוצה לדדדדעעעעעת לממה לא עשים אם זה כלוווווווווווום ולמה אי אפשר לבקקרר אותה אפיללללוווווו חבבבבבבר שלההה עוד שניה מתאבבבבבבדדדדדדדדדדד אני רוצה לראות את החברה הכי טובה שלי לפניי שיקרה לה משהו רעעעעעעעעעעעעע

    אהבתי

  6. שייסגרו כבר ת'בית כללא ההההההזהההה שמישהו ייייעשה משהוו אם הממקום הזה זה מזעזע מה שעושים אם הבנותת אני לא רוצה שייקרה משהו רע אם חברה שלי : (

    אהבתי

  7. טוב אז ככה הייתי בצופיה לפני שנתיים (בצו בית מישפט )
    כול החוכים שנואמרו נכונים , אבל יש המון מדריכים בצופיה שפשוט קיבלתי כזאת אהבה ואני אזכור את זה לתמיד !
    לא הייתה סיבה לזה שהייתי שמה, אני לא מעשנת, לא שותה, בחיים לא נגעתי אני למדתי אותה תקופה הסיבה היחידה שהייתי שם זה שיש לי אמא חרא זה הכול ! פשוט שהרווחה תבדוק לפני שהיא שולחת בנות נערות למוסודות כמו מסילה וצופיה זה פשוט לא בצדק
    אתם הורסים לנו את החיים !!!!
    כול מי שגרם להרס מוחלט על חיים של נערות אחרות אני מאחלת לו או לה מוווות מווווווות

    אהבתי

  8. המקום הזה צריך להיכחד כל המדריכים שם צריכים לקבל תסמונת דאון וסרטן באשכים. מאחלת לכל הבנות שעברו שם את חייהם להכניס למדריכים שם שנורקל בתחת. מקווה שכל המקום ישרף כולל המדריכים, לא כולל הילדות. ילדות אל תיתיאשו, זה ייאש את המדריכים מתוקות, וכתבה יפה, מקווה שתטפלו בזה מכל ה-♥ חסוי

    אהבתי

  9. שלום,

    ילדות של אף אחד?!?!?!

    לפני כ-9 שנים נכנסתי ל"צופיה קידום" ללא סיבה! גדלתי לשני הורים מקסימים שגידלו אותי על ערכים ודרך ארץ.
    בזמן שנכנסתי לצופיה עוד הייתי בתיכון בכיתה ט'
    בין התקופות היפות בחיים. פשוט קטפו פרח מהגן וזרקו אותו למדבר, אומנם זה היה רק לתקופה של שלושה חודשים אבל הצלקת הנפשית תישאר לנצח!
    ביום הראשון שנכנסתי למקום חשכו עיניי! אני חייבת לציין שרוב המדריכים בצוות לא הצדיקו את מקומי במעון וביום הראשון מנהל המעון אמר אחרי הראיון הכרות איתי מה הילדה הזאת עושה פה?! היא לא מתאימה למקום וכך זה היה במשך שלושה חודשים שמדריכים מצוות ההדרכה לא הצדיקו את מקומי במעון
    והם אמרו לי את זה וכך גם חניכות המעון אמרו. אני נקלעתי למצבים שלא נתקלתי בהם בחוץ כגון: בנות בקריז לסמים, התפרצויות זעם, נדבקתי שם בכינים, וכו…
    פשוט סיוט! לקראת סוף שהותי במעון ראש הצוות והעו"ס שלי מבחוץ התעקשו שאני אעבור להוסטל "כי אני צריכה יחס אישי" לאחר הוועדה הסופית הוחלט למרות המלצתם שאני אחזור הביתה כי ראו בי בחורה חכמה עם המון פוטנציאל. בגלל שפספסתי הרבה זמן בלימודים ונשארה עלי סטיגמה לא רצו לקבל אותי חזרה לתיכון עד שמצאתי תיכון שיקבל אותי הם הסכימו רק אם אני אשאר כיתה. כיום אני בת 23 אני לומדת לתואר ראשון לחינוך עם אמנות בסמינר הקיבוצים.
    שורה תחתונה אני פונה למוסדות הרווחה אנא תחשבו פעמיים לפני שאתם שולחים ילדות קטנות ותמימות למקומות האלה יש עוד דרכים לעזור! מזל שלי שאני בן אדם חזק ולא נתתי לתקופה הזאת להשפיע עלי ופשוט המשכתי הלאה בחיים ומימשתי את שאיפותיי.

    אהבתי

  10. אני הייתי שם לפני 17 שנים והמקום הזה מלווה אצלי עד היום כטראומה נוראית. היום אני אמא ל4 ילדים נפלאים,ומורה לחינוך מיוחד.הגעתי לשם אחרי שהתגלגלתי בפנימיות מגיל 3 .ומה שאני וחברותיי לכאב עברנו עדיף היה לנו אז רק למות.התעללו בנו מינית ורגשית קרו מקרים של הפלות בחדרים הפלות טבעיות.הבידוד הרג אותנו .היו מדריכים שחגגו שם חופשי בתורות על הבנות!! ממש כמו בסרט מנזר מגדלנה.שתקום מישהי כמוני ותפתח את קשר השתיקה!!!! אני היום שלמה שהצלחתי כנגד כל הסיכויים!!!ולכם מוסד צופיה גם אלוהים לא יסלח!!!הדמעות והצרחות שלנו עד היום מהדהדות בי.

    אהבתי

  11. גם אני היתי בצופיה בערך לפני 7 שנים ואני דווקה בימים שרע לי וקשה לי היתי רוצה לחזור לשם..רחוק מכול הצרותת אולי בתקוםה שהיתי שם אני היו שם מדריכים אחרים טובים לא כמו היום..

    אהבתי

  12. תפסיקו לדבר ככה על צופיה אני הייתי שם שתי תקופות נכון יש אונשיםם זה כדי לחנךך תילדה עם היא לא הייתה עושה בלאגן היא לא הייתה מקבלת אונש יש שם צוות מסור ואוהב ממש כמו בית שני אני הייתי שתי תקופות ופשוט הייה לי כיף אני למשל בחיים לא הגעתי לפסק זמן כי אני לא צריכה וכי לא הייתי מסוכנת או מזיקה לאפחד הלכתי עשיתי תשינוי שלי ועכשיו אני מרוצה צופיה עזרה לי המון בחיים שיקפה לי תחיים

    אהבתי

  13. ואייי כמה המקום הזה יכול לעשות רע לבנות ורק לגרום להם לצאת וליפול…למרות שצופייה לעומת מסילה בית מלון. בנות תברחו אל תשארו שם לא יהיה לכם עתיד……

    אהבתי

  14. שיעשווו עם זה משוווו' ,
    לפיי דעתייי – זה בסדר שזה סגוווווור והכל ..
    אבל העווווווונשים האלווו ? ,
    איייייייייכס : – !
    שיתנוווו להם חוום ואהבה …
    שיפתחווו חנווות שם או משוו'
    ויייתנווו להם כסף לבזבוווז ! ,
    שיייידעווו לקבל חווום ואהבה !!! ,
    אווולי ככה הם יישתנוו ! ..
    שיראווו להם ת'דבריים הטוווביים !
    לא הרעיייייים ועוווד יוותר לדרדר אווותם !

    אהבתי

  15. my son was kidnapped by the police 96 days ago and put into Neve Michael, he wants to come home, they won't let him they are holding him against his will. They punish children by violating every bit of freedom they could have. They lock the children up an hour, they pick up a child physically untill the child is in pain for a week, they are disgusting. http://chinuchathome.info/index.php/Israel-and-Redemption/Israel/Seek-Justice-for-Eliel.html
    The childrens home gets paid 5000shekel minimum from the government and half that again from charities per month per child Yael Razael abuses the children so does Aviv and Ziv and Tamar and Shuly Garson. ligasveiki@yahoo.com you can email me. Lets start a revolution break down the walls of every instituation and take our children back to take care of them and not leave them in these stink holes of a place. Shalom Sophia

    אהבתי

  16. אמא'לה שיתפרסם איפשהו כל מה כתוב כאן בעיתון או בטלוויזיה.אלוהים שישמור מה זה הגועל נפש הזה????? איך באמת בנות עוד יוצאות משם בחיים אחרי דבר כזה כל מי שיוצאת משם בכלל לא משנה אם בסדר או לא צריך לתת לה פרס ענק אחרי הכל. ויש כאלה שאומרות שזה רק עזר להם אז תסלחו לי אבל אתם באמת צריכות טיפול רפואי איך דברים כאלה יכולים לעזור לנערות? איך אפשרי להתמודד עם דברים כאלה? נערות לוקחים מהבית בגלל שמרביצים,אונסים,מתעללים בנערות כדי למנוע את זה , אז לאן מכניסים אותן לעזאזל??? לגיהנום!! ה' רואה הכל וכל מי שמגיע לו עונש יקבל אותו. ואני אהיה ארחרי על כך שזה יגיע לטלוויזיה.!!! נערות יקרות תהיו חזקות!

    אהבתי

  17. אוי ואבוי ..
    אני קוראת את זה ומזדעזת !
    אני צריכה להכנס למקום הזה ואני היתי בהוסטלים ובפנימיות וצריכים להכניס אותי כי אני לא יודעת לשלוט על הפה שלי ולא מסתדרת עם אמא שליי ! צריייייך לשרוף את המקום הזה לשרוף !!!!!!!! ה' יעשה צדקק לעזאזל אני כולה בת 13 !!!!

    אהבתי

  18. מה זה החרטות האלה יחטיכות גועל נפש אני היתי בצופיה חצי שנה וטובב שם זה מקום שעזר לי ונתן לי הרבה כלים טובים לחיים וכל מה שמסופר םה זה חרטותתתתת יש לי פיסבוק מי שרוצה לדעת יותר על המקום ספיר עזורה….

    אהבתי

  19. היי אני שיר
    ורוצים לשלוח אותי למסילה או צופיה…אמרו שאני אחליט
    אני לא יודעת מה לעשות ואני מפחדת מכל הכתבות
    אני נערה בת 16 סהכ נטשתי תלימודים ואין אפחד שיכול לקבל אותי…למה אבל לזרוק אותי למקום כזה
    אני מפחדת כל כך ובוכה אני יודעת שאני לא יעמוד במקום הזה שמישהו יציל אותי

    אהבתי

  20. הייי רוצים לשלוח אותי לצופיהה מה אני יעשה איך לשכנע אותם לא לשלוח אני אני תמה מפחדד הייתי במרכז חירום וזה לא עזר מה לעשות??? יאו בבקשה תגיבוו ליי אני רוצה עצות….

    אהבתי

  21. אני אומרת שזה חרא של מקום והרווחה שולחים סתם בנות בלי שום סיבה לוקחים שופט משלמים לו כסףףףף וגומרים עניין אפילו ילדה שמעשנת ששותה לא משנה מה זה מה שעושים לה שולחים אותה למוסד אני לא מבינה בלי יציאות בימקום להוציא את הילד מהחרא שהוא אכל בדרך הטובה הבני זונות האלה סוגרים אותו זה יכול להיות מקום סגור אבל אם יציאה אחת לפחות ולא לנעול אותו או לעשות לו תדברים האלה תרשמו ביוטיוב אודליה חביבי ותראו מה היא מספרת אחרי כלכך הרבה זמן שהיא היתה שם שלא נדבר אל זה שמערבבים ילדות טובות אים ילדות קשות ואחת משפיעה אל השניה לא ממש אין לי שום בעיה אם ילדות עברינות יש לי מלא חברות כאלה לאט הם משתנות אבל הם אפילו לא במוסד שלא נדבר אל מסילה פשוט ילדות שהיה להם משהו בחיים ניכנסים למוסד ויוצאים עוד יותר מקולקלות ואם צלקת לחיים אם מליון תיקים אם זה מה שהם עושים הבני זונות האלה שישרפו בגהינום אמן ותעונש שלהם הם יקבלו בשמיים

    אהבתי

  22. בה"

    טוב אז ככה השם שלי הוא מרים בן סימון ובשם שניה הודיה הסיפור שלי הוא כזה בשנה השעברה היה לי מלא בעיות אים ההורים ועברתי מלא דברים קשים אבל עברינית לא הית ,מה שכן היתי זה כמו כל הילדים בסביבתי וביכלל בעולם מישהו מרביץ אני מחזירה ילדה ששולתת בשכונה הרבה לטובה הכל לטובה מגנה אל כולם בחברה כמו כל העיר שלי אני ממגדל העמק בת 13 ותמיד שפחדתי מהורי ברחתי מהבית בישביל להגן אל עצמי ואז האומנה ביכבודה בועצמה החליטה לקחת אותי למקום סגור שיוצאים בו לבית פעם בחודש והאומנה ידעה שבישבית שזה שזה לא יהיה חשוד כאילו הם באמת רוצים לישלוך אותי למקום סגור המעון שינה את זה לכל שלוש שבועות אבל יאלה חבל אל הזמן עונשים קשים אנה: אל היתנהגות לא טובה לא יוצאים לבית אפילו למשך 4 חודש . אל חברה שלי נגזר 5 חודש וגם אחריהם היא יוצאת למישפחה המארחת שלה ולא להורים שלה בקיצור 5וחצי חודש אזהיא עשתה ממש בלגן בישביל לצאת להשעיה ולהציל את עצמה . החוקים כאלה אתה חייב לקחת כדורים אים אתה לא לוקך אותם מכניסים אותך לחדר תוך היתנגתות של 10 שניות שם אים הם רואים שאת שורדת לא רעה שעה הם ניכנסים ועומרים לך יש לך 5 דקות ליבלוע את הכדור אים לא זה יגיע לזה שתיהי מוחזקת את לא לוקחת הם מכניסים את השני מדריכים הכי קשים והם עומרים לך יש לך 10 שניות לכחת את הכדור או שאנחנו מחזיקים אותך את לא לוקחת מדריך אחד תופס אותך בידים משכיב אותך אל הריצפה השני ברגלים אים את יורקת או מזיזה תראש גם אותו מחזיקים לך אני עברתי את זה ואים בלילה אלת לא ישנה עד 2 קוראים למישטרה ומה הם עושים לך החזקות מחניסים לך sosלפה מנסים השוטר יכול לעשות דברים יותר קשים כמו קשירות המקום גהינום יום אחד אני וחברות שלי הינו ביחד ואף אחד לא יכל אלינו אז שזה יגיע ל2 בלילה הם קראו למשטרה המישטרה באה הפרידה אותנו בכוח 5 שוטרים אלי אני מוחזקת לא יכולה לזוז ואל חברות שלי הוא שם אלי עזיקים אד שהוא שיחרר יאללה בקיצור אחרי כמה זמן אני ועוד חברה טובה שלי עזבנו ואז הרווחה רצתה לישלוך אותי למסילה סתם ביגל כלום ואז הם אמרו לי שעד שהם אימצאו לי מקום אני ילמד בבצפר זמי לחינוך מיוחד אים לא אני שולך למסילה שלא נדבר אל אך שהגעתי למעון ———- כל היום המישטרת מחפסות אותי בכל העיר בערב אני אומרת לאמא שלי שאני באה לבית וההורים שלי יצאו לאירוע בתי לבית פיתאום שמעתי דפיקות בדלת אצצתי ראיתי שוטרים היתקשרתי לידידים שלי שיבואו מהר הם באו והכנסתי אותם מהחלון שהשוטרים הלכו אחר כך הם חזרו פתחו תדלת ועשו חיפוס וניכנסו לחדר שלי אמרתי להם שהודיה זאת לא אני וחברים שלי מגנים אלי כאילו הם אחים שלי הם צילמו אותי ושלחו תמונה למפקד ליפני שהספקתי לזוז ואז הם אמרו יש לך 40 שניות לבוא או שנפעיל כוך לא בתי חברים שלי סביבי הם מזיזים אתום מחזיקים את חברים שלי שלא יזוזו לעזור לי בינית 4 שוטרים אלי ואני מישתוללת מנסה ליברוך להישתחרר לינשום בסוף השוטר סם אותי אל הגב שלא ובעתי לא בגב אז השוטר השני החזיק לי תרגלים והשלישי תראש שאני לא ינשך הגענו לניידת שיחקתי אותה מיתעלפת עוד שניה לא נושמת ואיתקרותי לנידת כאילו אני באה לאיכס אליה 3 שוטרים מסביבי אבל כבר יותר סומחים אלי כי עשיתי כאילו אני הולכת להיכנס הרביע הלך להביא לי מים ובום בדקה אחת ברחתי ידידים שלי ישתחררו כבר וברחנו לרחוב השני ואז באו לי חמש שוטרים בהפתעה מאחורי אני לא מבינה מה קורה לי הידים שלי קשורות וגם הרגלים אני אל הגב של השוטר ולמרות זאת 4שוטרים מחזיקים אותי ובנידת הם קשרו אותי עדין והשכיבו אותי אל הריצפה בנידת הזונה הזאת מחזיקים אותי עד שהגעתי למעון שלא מיזמן עזבתי זהו ועכשיו אני בלי לימודים 2חודשים והרווחה לא מזיזים תתחת אבל אני לא מיתכוונת להיות מנכה ביגלל הרווחה הבת זונה שרמוה מזדינית הזאת אני ישלים את החומר בחופש בגיל 18 אני יחזיר לרווחה בגדול אינקום הם עוד יוכלו תלב שאני יצליך

    אהבתי

  23. בה"

    טוב אז ככה השם שלי הוא הודיה סימון ובשם שניה הודיה הסיפור שלי הוא כזה בשנה השעברה היה לי מלא בעיות אים ההורים ועברתי מלא דברים קשים אבל עברינית לא הית ,מה שכן היתי זה כמו כל הילדים בסביבתי וביכלל בעולם מישהו מרביץ אני מחזירה ילדה ששולתת בשכונה הרבה לטובה הכל לטובה מגנה אל כולם בחברה כמו כל העיר שלי אני ממגדל העמק בת 13 ותמיד שפחדתי מהורי ברחתי מהבית בישביל להגן אל עצמי ואז האומנה ביכבודה בועצמה החליטה לקחת אותי למקום סגור שיוצאים בו לבית פעם בחודש והאומנה ידעה שבישבית שזה שזה לא יהיה חשוד כאילו הם באמת רוצים לישלוך אותי למקום סגור המעון שינה את זה לכל שלוש שבועות אבל יאלה חבל אל הזמן עונשים קשים אנה: אל היתנהגות לא טובה לא יוצאים לבית אפילו למשך 4 חודש . אל חברה שלי נגזר 5 חודש וגם אחריהם היא יוצאת למישפחה המארחת שלה ולא להורים שלה בקיצור 5וחצי חודש אזהיא עשתה ממש בלגן בישביל לצאת להשעיה ולהציל את עצמה . החוקים כאלה אתה חייב לקחת כדורים אים אתה לא לוקך אותם מכניסים אותך לחדר תוך היתנגתות של 10 שניות שם אים הם רואים שאת שורדת לא רעה שעה הם ניכנסים ועומרים לך יש לך 5 דקות ליבלוע את הכדור אים לא זה יגיע לזה שתיהי מוחזקת את לא לוקחת הם מכניסים את השני מדריכים הכי קשים והם עומרים לך יש לך 10 שניות לכחת את הכדור או שאנחנו מחזיקים אותך את לא לוקחת מדריך אחד תופס אותך בידים משכיב אותך אל הריצפה השני ברגלים אים את יורקת או מזיזה תראש גם אותו מחזיקים לך אני עברתי את זה ואים בלילה אלת לא ישנה עד 2 קוראים למישטרה ומה הם עושים לך החזקות מחניסים לך sosלפה מנסים השוטר יכול לעשות דברים יותר קשים כמו קשירות המקום גהינום יום אחד אני וחברות שלי הינו ביחד ואף אחד לא יכל אלינו אז שזה יגיע ל2 בלילה הם קראו למשטרה המישטרה באה הפרידה אותנו בכוח 5 שוטרים אלי אני מוחזקת לא יכולה לזוז ואל חברות שלי הוא שם אלי עזיקים אד שהוא שיחרר יאללה בקיצור אחרי כמה זמן אני ועוד חברה טובה שלי עזבנו ואז הרווחה רצתה לישלוך אותי למסילה סתם ביגל כלום ואז הם אמרו לי שעד שהם אימצאו לי מקום אני ילמד בבצפר זמי לחינוך מיוחד אים לא אני שולך למסילה שלא נדבר אל אך שהגעתי למעון ———- כל היום המישטרת מחפסות אותי בכל העיר בערב אני אומרת לאמא שלי שאני באה לבית וההורים שלי יצאו לאירוע בתי לבית פיתאום שמעתי דפיקות בדלת אצצתי ראיתי שוטרים היתקשרתי לידידים שלי שיבואו מהר הם באו והכנסתי אותם מהחלון שהשוטרים הלכו אחר כך הם חזרו פתחו תדלת ועשו חיפוס וניכנסו לחדר שלי אמרתי להם שהודיה זאת לא אני וחברים שלי מגנים אלי כאילו הם אחים שלי הם צילמו אותי ושלחו תמונה למפקד ליפני שהספקתי לזוז ואז הם אמרו יש לך 40 שניות לבוא או שנפעיל כוך לא בתי חברים שלי סביבי הם מזיזים אתום מחזיקים את חברים שלי שלא יזוזו לעזור לי בינית 4 שוטרים אלי ואני מישתוללת מנסה ליברוך להישתחרר לינשום בסוף השוטר סם אותי אל הגב שלא ובעתי לא בגב אז השוטר השני החזיק לי תרגלים והשלישי תראש שאני לא ינשך הגענו לניידת שיחקתי אותה מיתעלפת עוד שניה לא נושמת ואיתקרותי לנידת כאילו אני באה לאיכס אליה 3 שוטרים מסביבי אבל כבר יותר סומחים אלי כי עשיתי כאילו אני הולכת להיכנס הרביע הלך להביא לי מים ובום בדקה אחת ברחתי ידידים שלי ישתחררו כבר וברחנו לרחוב השני ואז באו לי חמש שוטרים בהפתעה מאחורי אני לא מבינה מה קורה לי הידים שלי קשורות וגם הרגלים אני אל הגב של השוטר ולמרות זאת 4שוטרים מחזיקים אותי ובנידת הם קשרו אותי עדין והשכיבו אותי אל הריצפה בנידת הזונה הזאת מחזיקים אותי עד שהגעתי למעון שלא מיזמן עזבתי זהו ועכשיו אני בלי לימודים 2חודשים והרווחה לא מזיזים תתחת אבל אני לא מיתכוונת להיות מנכה ביגלל הרווחה הבת זונה שרמוה מזדינית הזאת אני ישלים את החומר בחופש בגיל 18 אני יחזיר לרווחה בגדול אינקום הם עוד יוכלו תלב שאני יצליך

    אהבתי

  24. שמע ישראל
    פשוט חוצפה להכניס לכלאה נערות בנות 12-18זה טראומה לכל החיים דברים שלא היו בבית ולא ניברא בבית עכשיו יצא משהוא מטורף לגמרי אני לא מבינה איך המדינה שותקת לגבי כל הנערות שנכלאו בצופיה או בכל מקום שכשור לצופיה
    זה פשוט להרוג בנאדם מאשר לתת להם תמיכה ועזרה נותנים להם בראש מה זה אמור להיות אני לא מבינה ובחיים לא יבן
    אני חושבת שמוסד לנוער במצוקה זה לעזור ולא לו לגרור אותן עד שיקרא להן משהוא חריג חס וחילילה
    טוב יופי הינה נערה בת 12 נכנסת להריון מכדי לצאת ממקום שלא טוב לה ממקום בו מתעללים בה זה כאב זה קשה זה לא נורמלי לעשות דבר כזה ,
    אני חושבת שלעשות דבר כזה זה פשוט לרצוח את הבנאדם אני חושבת שלפקידת סעד ולעובדת סוציאלית לא למדינה אין שום זכות לעניש בכזאת חומרה על ילד במצוקה אאני חושבת שילד שנימצא במצוקה צרכים לתת את הטוב ולא את הרע ומה שצופיה מביאה זה רק רעל מצטערת זה פשוט גועלי ליחס שמגיע להם -מה זה ללכת להיגמל- מאחלת אני לאנשים שבצופיה שה' יתן להם את הרע כמו כל נערה ונערה שם מיסקנות קצת רחמים תתביישו לכם מדינה חוצפנית שכמותכם

    אהבתי

  25. שמע ישראל
    פשוט חוצפה להכניס לכלאה נערות בנות 12-18זה טראומה לכל החיים דברים שלא היו בבית ולא ניברא בבית עכשיו יצא משהוא מטורף לגמרי אני לא מבינה איך המדינה שותקת לגבי כל הנערות שנכלאו בצופיה או בכל מקום שכשור לצופיה
    זה פשוט להרוג בנאדם מאשר לתת להם תמיכה ועזרה נותנים להם בראש מה זה אמור להיות אני לא מבינה ובחיים לא יבן
    אני חושבת שמוסד לנוער במצוקה זה לעזור ולא לו לגרור אותן עד שיקרא להן משהוא חריג חס וחילילה
    טוב יופי הינה נערה בת 12 נכנסת להריון מכדי לצאת ממקום שלא טוב לה ממקום בו מתעללים בה זה כאב זה קשה זה לא נורמלי לעשות דבר כזה ,
    אני חושבת שלעשות דבר כזה זה פשוט לרצוח את הבנאדם אני חושבת שלפקידת סעד ולעובדת סוציאלית לא למדינה אין שום זכות לעניש בכזאת חומרה על ילד במצוקה אאני חושבת שילד שנימצא במצוקה צרכים לתת את הטוב ולא את הרע ומה שצופיה מביאה זה רק רעל מצטערת זה פשוט גועלי ליחס שמגיע להם -מה זה ללכת להיגמל- מאחלת אני לאנשים שבצופיה שה' יתן להם את הרע כמו כל נערה ונערה שם מיסקנות קצת רחמים תתביישו לכם מדינה חוצפנית שכמותכם

    אהבתי

  26. הבת שלי נכנסה לצופיה תחת בית משפט
    מכיוון שהיא יצאה עם בחור ערבי בן 19 מיפו עבריין וגם משתמש בסמים
    הבת הייתה בורחת לכמה ימים ולא ידענו היכן נמצאת ואנחנו היינו מודאגים מאוד שכן מדובר בנערה בת 14
    לאחר שגילינו את העניין ניסינו להסביר לבת שלנו לא הייתה מוכנה לקבל שום דבר התחילה להכות מכות רצח את האמא וכן את האח הקטן וגם תקפה את אביה בגלל שהתנגדנו לקשר עם בן המיעוטים
    כמו כן הפסיקה ללמוד ועוד
    ללא ברירה הערבנו את פקידת הסעד הנל הוציאה צו מבית המשפט ובלי ברירה הועברה לצופיה יבנה
    אנחנו ההורים היינו מגיעים לביקורים ולשיחות מאוד התרשמנו ממנהל משה והרכז אסף ועינת וכל הצוות המטפל הם עושים עבודת קודש
    הבת יצאה לחופש ולא חזרה לאחר כמה ימים נתפשה על ידי המשטרה
    יש לציין שהיא ברחה כמה פעמים ונתפסה
    בפעם האחרונה שעתה בצופיה 70 יום השתקמה יפה וחזרה על עצמה ולא רצתה לשמוע על החבר בן המעוטים
    לפני חודש אני ואשתי הגענו לצופיה ולקחנו אותה הבייתה לחופש הגענו הבייתה בשעה 0930 השעה 1100 יצאה לבקר חברות ומאז נעלמה שוב הבנו שוב שנמצאת אצל חבר בן המעוטים לאחר כמה ימים נמצאה בביתו ביפו נעצרה על ידי המשטרה והועברה לצופיה ולאר כמה ימים הועברה למסילה בירושלים
    אנחנו ההורים כבר לא מאמינים בה שוב היא כל הזמן משקרת והרסה לנו את הבריאות
    מה שאני רוצה להגיד שהטיפול בצופיה היה מעולה כולם אהבו אותה מאוד והתייחסו אליה יפה מאוד ולצערי היא הרסה לעצמה את החיים ולא רוצה להקשיב כולם רוצים רק טובתה
    העום אנחנו לא מוכנים לקבל אותה אפילו לחופש
    אין אמון בה יותר

    אהבתי

  27. היי לכולם!!!!!!
    אני גם הייתי בצופיה לפני 4 שנים למשך 8 חודשים.
    הייתי שם תקופה ארוכה כי ברחתי ועשיתי בעיות.
    צופיה זה אחד המקומות שהכי עזרו לי בחיים!!
    הצוות מדהיייים!!! המקום מדהייים!!
    וכן קשה שם ולפעמים רע כמו בכל מקום. נכון אני לא גזרתי על עצמי את חיי הגהנום שעברתי!! ויש הרבה אנשים שאחריים לחיים האלה לפני שאני התחלתי "להתפרע".

    בשביל הבנות שכתבו כאן על זה שרוצים להכניס אותם לצופיה\מסילה והן מפחדות.
    הכתבות האלה מוקצנות!! צופיה לא באמת ככה!! כחו בחשבון שהרבה בנות במיוחד אלה שעדין שוהות שם נמצאות בהתנגדות וחושבות שאולי בכתבה הזאת "ישחררו" אותן והן יכלו להמשיך בהרס העצמי שלהן!! שהייתי צריכה להכנס לצופיה 3 שנים לפניי הרווחה "איימה" עלי עד שלא היה ברירה.
    קראתי גם אז את הכתבות וזאת מביניהן ועוד כמה על צופיה והגעתי לשער עם פיק בירכיים והייתי מוכנה כבר למות!!! 3 ימים ראשונים של פאניקה פחדתי להתפרץ, לקלל, לצעוק. עד שהבנתי, שמה שכתוב בכתבות זה ז-ב-ל!!! ובתור מי שעברה את הפחד הנוראי במיוחד בגלל הכתבות= מייי שכווותתתבבב אותםם ככה!!באופן לא אובייקטיבי בעצמוווו מפחיד את הבנות!!!!ועושה להן רע!!! בכל מקרה יכנסו לשם עם הכתבה או בלעדיה!! כי צופיה לא באמת עושים משהו רע!!משהו שלא חוקי!! בונה אם הייתם רואים את הנערות שם הייתם מבינים שהן צריכות את זה!!
    זה מקום איבחוני!! משם הן נשלחות למקום אחר, מקום ששם, יטפלו בבעיה הממוקדת שלהם!
    אני ברוך השם היום במצב הכי טוב שיכול להיות!!
    הייתי שם לפני 4 שנים, במשך 8 חודשים, הייתי צריכה ללכת למסילה פעמיים והתחננתי בפניהם כמו כל רוב הבנות רציתי לצאת ולהיות בת 18 כדי שאני יוכל לשתות אלכוהול לעשן סמים ולהסתובב איפה שבא לי בלי שאף אחד יגיד לי משהו, זה נשמע נורמלי???נראה לכם שעם היו משחררים אותי לעשות את זה זה היה תורם לי?! ממש אבל ממש לא!!!!
    אחרי צופיה הגעתי להוסטל בצפון ועשיתי להם קרקס!! עפתי משם, יותר נכון הכרחתי אותם להעיף אותי וככה היה. בלי מסגרת?? חודש מזעזע בבית, חודש בקוח בתל אביב, ונגמר הסיפור שלי! הייתי כבר בכלא.
    אני לא ימשיך לחפור יותר מדי פשוט מעצבן אותי כל התגובות האלה כאן שמאמינות לכל פלוץ ועושות מזה הסטריה בלי לדעת בכלל!!!!!
    אחרי הכלא נכנסתי לגמילה. ברוך השם! היום אני נקיה מאלכוהול וסמים! והתנהגות של הרס! אני בונה חיים כמו אדם נורמלי היום, ואפשר להרוס תוך שניה!
    אני בסך הכל בת 20, ולא יותר.
    מקווה שהנערות הבאות שיגיעו לכתבה הזאת מבועטות יראו את התגובה שלי ויכחו קצת דברים בפרופורציה, בניגוד למה שמוצג כאן!
    ענבל.

    אהבתי

  28. ענבל שלום,

    ללא ספק המקום מיועד לעברייניות מסוגך.

    קחי בחשבון שרוב הבנות שנכלאות בצופיה, נכלאות שם ללא רצונן, תוך הפרת זכויותיהן הבסיסיות.

    העובדה שהגעת לכלא מעידה כי צופיה לא רק שלא שיקם אותך, אלא גרם לך לנזקים.

    את עדיין במקום של קורבן שמגן על האנס שלו.

    כשתתעוררי אני מקווה שיהיה מישהו / מישהי לצידך. ההתפקחות וגם ההתפכחות כואבת.

    לורי שם טוב

    אהבתי

  29. היי לורי,
    אי לא יגיב יותר מדי למה שכתבת, כי ברור לי שאת לא ממש מבינה את המשמעות.
    אם את עובדת סוציאלית (ממה שהבנתי מה"ניק ניים") אז את יכולה להוריד את התג שלך ולהתפטר בבושת פנים.
    צופיה עזרה לי מאוד, לא לטווח הקצר אבל בדיעבד מאוד, עצוב לי מאוד שאת לא
    רואה את זה ולא מבינה מה המטרה.
    עצוב ומקומם.
    את כתבת את הכתבה הזאת? עם כן אז חשוב לי להבהיר לך שמיומיים של צפייה את לא לומדת כלום במיוחד בגישה מעוותת כמו שלך.
    אני חייה חיים ועובדת בזכות מסגרות חסות הנוער! יש לי מישהי לצידי יום יום בוקר בוקר וכל זמן שרק ארצה, אצטרך או סתם כך.
    אני שגם לך.
    אני ממליצה בחום עם בכלל ב-א-מ-ת אכפת לך מאיזו נערה שתפסיקי לכתוב מילים שאת לא מבינה את משמעותן ואת עומקן.
    יום טוב.

    אהבתי

  30. ענבל – לבי לבי עלייך.

    קורבנות אינן מבינות שהן קורבנות.

    הדוגמא הטובה ביותר לכך, היא לינור אברג'יל, מלכת היופי, שלאחר שנאנסה עוד התקלחה בביתו של האנס… ההתפקחות הגיעה אליה בשלב מאוחר יותר.

    אצלך עדיין זה לא נקלט. גם זה יבוא.

    משרד הרווחה משתמש בילדים כסחורה. כמשאב.

    לקחת ילד מהוריו ולשים אותו בתוך מכלאה, בגלל שהאמא או האבא עניים זו לא עזרה, זה החמרת המצב.

    בחרתי לפרסם את תגובתך האיומה, שאיננה מסתמכת על בדל ראיה וכל כולה נובעת מבורות וחוסר הבנתך למצבך הקשה.

    טלי קורה מבין עינייך, או מקסימום צפי בסרטונים והקשיבי לזעקות השבר של ההורים שילדיהם נלקחו מהם על לא עוול בכפם.

    אם תזדקקי לעזרה, או מישהי לדבר איתה – אני כאן בשבילך.

    ישראל מובילה בהוצאת ילדים מהבית – יעקב אליה, רו"ח. מדינת ישראל היא שיאנית העולם בהרחקת ילדים מביתם.

    אהבתי

  31. אני לא יתווכח איתך על זה.
    כל אחד בדעתו יחייה.
    בסופו של דבר היום אני חייה את החיים שלי כמו כל בן אדם, עבודה,בית,זוגיות
    ומצליחה להלחם בשדים שלי.
    לא משנה מה קרה בעבר ואיפה הייתי בסופו של דבר לא נשארתי ברחוב
    כמו שהרבה ויתרו וחרצו את גורלם.
    יום טוב.

    אהבתי

  32. אלו הן צלקות לכל החיים !!!! ילדה שגם כך לא מבינה מדוע חייה אינם נורמטיבים במשפחתה ומוצאת בכח מהוריה במקום לקבל תמיכה משפחתית פסיכולוגית ואחרת נענשת על הטראומות שלה ילדה/נערה שערבה התעללות/אונס/השפלה/וכו'..זקוקה לאוזן קשבת לתמיכה לעידוד למציאת הטוב שבה ולהדרכה נכונה והכי חשוב שוב להרבה חום ואהבה במקום זה היא מוענשת נקלעת תשאלו עצמכם שאלה אם היו מכים אתכם מתעללים בכם או אונסים אתכם מה היה התגובה האינסטנקטיבית שלכם לכך???? זעקה ובכי הלא כן???זעקה בכי כעס הינה התגובה הנורמאלית לדיכוי מכל סוג שהוא "יפול" בכליאה ענישה וכל שאר התוספות שישנם בצופיה ושאר המקומות הינם בגדר התעללות נוספת ומהווים פשע לכשעצמו ומהווים הפרה בוטה של חופש וזכויות אדם יש לעצור את המקומות האלה יש להפיץ ויש להתנגד!!!!!

    אהבתי

  33. זה כ"כ לא נכון הייתי שם 2 תקופות כמעט שנה והם מיתייחסים ממש יפה כן יש את הפסק זמן ויש חוקים קשים , אבל להרביץ ?! הם בחייים לא הרביצו שם לנערות ניראלי שאתם טועים !

    אהבתי

  34. מסילה וצופיה זה מקום נורא אני הייתי שם נערה המקום הזה רק דירדר אותי משפילים שם בנות ומיתנהגים אליהם בזילזול לפעמים שוחכים זה רק בנות מיסכנות שעברו הרבה בחיים אני לאומת שאר הבנות באתי מבית טוב ואז אמא שלי ניכנסה לבעיות כלכליות ונאלצתי לעבור לפנמיה הייתי ילדה מרדנית ומפונקת שאהבה תחופדש שלה והייתי בורחת ונעלמת ימים ולילות עד שהגעתי לצופיה בצופיה ראיתי בנות שהולכות עם ערבים שאני נגד זה שפוצעות את עצמם והכל בשביל תשומת לב האנשים בצופיה מיתנהגים בכוח ולמה זה בנות שעברו מספיק יום אחד עשו לנו מין מסיבנות כי היה איזשהו חג ולאחר מיכן ניכנסו לחדרים אני הייתי עם עוד משהי שעברה דברים שאני לא מאחלת לשום בן אדם אמא שלה נרקמונית הייתה מיתלעלת בה ומכבה עליה סגריות וחבר של אמא שלה גם והוא אנס אותה ופגע בא והיא הגיע למסילה מסיבות כאלה של נסיוניות אובדנים בריחות שימוש בסמים ילדה בת 16 ולאחר המסיבה שעשו לנו אני והיא ניכנסו לחדר התחלנו ליצחוק בכל רעם וסתם לדבר וזה היה השעה של הלישון פיתאום ניכנסה מדריכה שהיא בן אדם דוחה ! ואמרה לנו ללכת לישון הנערה שהייתה איתי בחדר התחילה סתם ליצחוק איתה וגם אני המדריכה יצאה מהחדר בעצבים ושניה אחרי זה באו מדריכים לחדר והזהירו אותנו שעם נמשיך ככה נגיע לפסק זמן שזה חדר אתום עם שטיחים על הקירות ודלת ברזל ענקית מפחד רק להכנס לשם טוב בקיצור לא הבנו מה עשינו רע והתחלנו להיתצבען אני הייתי קצת יותר רגוע כי לא רציתי שוב שיגררו אותי בכוח לחדר הנורא הזה הנערה שאיתי שעברה סבל כל החיים שלה ממש היתצבענה והתחילה ליצעוק בימקום ששיבו וירגעו אותה באו שתי מדריכים ענקים וגררו אותה בכוח לפסק זמןןן והיא צועקת ולא מעניין אותם שהיא מיתחננת שיעזבו אותה ולמה כי שתי צחקנוו כי טיפה יתווכנו לא מספיק מה שהיא עברה כל החיים עוד צלקות עשו לה יום למחרת אחרי שהייתה בפסק זמן 6 שעות בלי לצאת היא חזרה לחדר כל הלילה שמעתי אותה בוכה קמתי וחיבקתי אותה והלכנו לישון בבוקר עשו לנו שיחה ויצאנו כרגיל לנקיוניות וכל זה הינו כרגיל עם הבנות צוחקים מדברים מנסים להמשיך תיום כל אחת הולכת לשיחות בהמשך היום לימודים בתוך המוסד הנורא הזה וזה לאחר מיכן באמצע היום לקחו את כל הבנות לשיחה ואני לא רואה את הנערה שאיתי בחדר שבנוסף היא חברה טובה סיפרו לנו שהיא ניסתה להיתאבד והיא בבית חולים ולאחר מיכן לא תחזור ושיכנסו אותה לשלוותה שזה מין בית חולים פיסכאטרי ולמהה זהה כי היא בחורה מיסכנה שאין מי שיעזור לה והמערכת יכולה להעלים אותה ואף אחד לא ישים לב ! אניי ממש יתצבענתי שזה קרה ביקשתי להכנס לחדר לנוח לא נתנו לי כי הינו צריכים להכנס לחדר אוכל לא היה לי חשק לכולם רציתי רק להעלם מהמקום הזה אחרי זה היה לי ויכוח עם איזה נערה שם כי בקשתי ממנה להיתרחק ממני כי אני לא מעונינת לישמוע תסיפורים שלה על חמודי בחבר הערבי שלה אני והיא התלחנו לריב הגענו למצב של אלימות והפעם באו ואותי הכניסו לפסק זמן בכוח הייתי עצבנית ופוגעה שמישו פשוט יכול להשליח אותי ככה ואני יכולה ליצעוק וליבכאות ואף אחד לא ישים לב לא יתיחס לא משנה כמה תבעטי בקיר תצעקי אף אחד לא ישמע כי החדר כולו שטיחים ודלת ברזל אמרתי שאני יעשה הכל כדי לצאת אז עשיתי לקחתי תטבעת שלי והחלטתי שאני בולעת אותה ושיצאו אותי לבית חולים ומישם אני כבר הברח למישפחה שלי קרתי למדריכה והיא כמובן שלא יתיחסה אלי ואני קוראת לא צאלהה והיא לא מיתחסת טוב אמרתי שזהו זה אני בולעת תטבעת ביקשתי כוס מים מרועי איזה מדריך שם אני כבר שם 7 שעות אז היו חיבים להביא לי הוא העביר לי את זה מהסורגים של הדלת מול העניים שלו לקחתי תטבעת ובלעתי התחלתי ליצעוק תצואי אותי אני ימות ובאת שהתחלתי להלחץ צאלה באה אלי ואמרה לי תתמודי עם המעשים שלך אני אשכרה יכולתי למות לאיש זה לא הזיז אחרי שעתים שאני כבר 10 שעות בתוך הפסק זמן הזה הקאתי את הטבעת התחתי ליבכאות ולהיתחרפן נתנו לי לשבת שם בחדר הקטן הזה עם קיא עוד 3 שעות עד שהויא אותי אחרי שהייתי שם עד 5 בבוקר אחרי 13 וחצי שעות הוצאו אותי ואמרו לי עכשיו תנקי את מה שעשית כאילו תקיא חשבתי לעצמי שאין לי איך ליברוח ואני לבד נגד מוסד שלם אז ניקתי בשקט לא הוצאתי מילה התביישתי שככה מישו הצליח ליגרום לי להיתנהג בכזה שיגעון יום למחרת הייתי בחד כל היום כי החליטו שאני לא במצב לצאת נתנו לי לאכול לבד ועם לא הייתי אוכלת אז לא נתנו לי סגריות אז אכלתי קצת כדי שינו לי לעשן כל היום ישבתי בחדר וחשבתי לי ובכיתי יסתכאלתי מהסורגים לשמיים היה לי נורא שאלתי תעצמי בלב למה זה מגיע לי היו לי עוד מלא מקרים איומים שם זהה מקוםם דוחההה ורעע והאשנים שם לא עוזרים לבנות אלה פוגעים בבנות משפילים אותם הייתי במקום הזה חודשים של סבל ושל השפלות בלי ליראות תמשפחה בקושי לדבר איתם עד שהוציאו אותי לחופשה ומאותו יום לא חזרתי לשם וברחתי הייתי בבריחה שנה שכל הזמן הייתי בקשר עם המשפחה שלי ומיידי פעם באתי לבית לקחתי דברים והייתי אצל חברה אמא שלי הייתה מספרת שלפעמים היו באים מישטרה לבית לחפש אותי מי ישמע אני איזה רוצחת או עבריינת שהייתי בחוץ התחלתי לעבוד בחנות נהייתי אחראית שם והחטתי לחזור לבית אחרי איזה שנה וקצת ואחרי כמה זמן שהייתי בבית תפסו אותי והחזירו אותי לשם אחרי שנהה קיצור אני בא להגיד לכם שצופיה ומסילה אלה מקומות נוראים שלא עוזרים הרבה המנהל של מסילה אמר "כל עוד הבנות לא יוצאות זונות הם הצליחו " כאילו ככה הוא מיתכוון הם רואים אותנו כמו חתיכת בשר וככה גם מיתנהגים הייתי בשתי המקומות סבלתי וכל משרדי הרווחה עוסיות אתם לא יודעים לעשות תעבודה שלכם וכל המערכת הזאת במיקום להרים ולנסות באנת להבין תבנות רק פוגעת בהם

    אהבתי

  35. טוב אז כככה בתור אחת שהיתה בצופיה אני כבר יכולה להגיד לכן בנות ,
    שזה כתם לכל החיים , המקום הזה אין ספק שהוא מדרדר , ובוא נגיד שאם בנות מבית טוב
    שהושפעו חברתית מגיעות לשם אז יוצאות כואבות (נפשית).
    המדריכים שם נאצים ואכזרים לא אלי באופן ספציפית אלא מעדת ראיה הבנתי שכמה שהבנות שמגיעות לשם
    הן לא בנות שעברו חיים פשוטים ונורמטיבים אז מוסיפים להם עוד ?
    למרות שיש בנות שכן צריכות את הרגע לעצור ולהבין מה הטעות אבל למה בדרכים אלו?
    מאז שנגמר לי הצו נדרתי נדר, שבעתיד בנותי לא יהיו מעורבות עם הרווחה.
    רווחה – מילה אחת , ואין סוף רוע. מפרידים בין משפחות . תקופה של 3 חודש בלי הורים ?
    זה נשמע נורמאלי? ועוד בהיותן נערות בגיל התבגרותן שהכי זקוקות לחיזוקים ולנוכחות המשפחה.
    ואני חושבת שהרווחה צריכה לפתוח קצת את העיניים , ולעשות סלקציה לפני שמכניסים כל אחת בגלל
    חוסר הטמדה בלימודים , או בגלל טעיות שעשתה ואני בטוחה שהיא מתחרטת .. במקום לדבר עם פסיכולוג
    מישהוא מבוגר בעל יותר ניסיון שולחים אותה למוסד סגור לדבר עם מדריכים ועובדות סוציאליות
    שלא מכירות את סיפורן מהצד שלהן ומצפות שידברו ויפתחו בפנהן
    מה לעזאזאל ? מה נהיה מהמדינה הזאת ? מה שנשאר לשאול זה – למה ?-
    ואני בטוחה שכל הבנות שאתם שולחים למסילה כתוצאה מבריחות .. אני משוכנעת להגיד
    שאותן הנערות לא באמת שמחות לברוח כי הרי הן יודעות את התוצאה וההשלחות.
    אבל למה הן בורחות בעצם ? , ממה ?
    אז בואו אני יגיד לכם , שנערה שמגיעה למצב של בריחה זאת נערה שסובלת , שמעדיפה לברוח
    מהמציאות הקיימת מהחוקים הנוקשים והרצון לחים נורמטיבים כמו כל אזרחי ישראל ,
    אך מה קורה שנערה בורחת ונתפסת ושולחים אותה ל3 חודשים נוספים ? כאילו רצחה מישו ? או ביצעה
    דבר פלילי?
    ובואו נשאיר בצד את עיניין הבריחות לבית , שזה רק מראה לנו כמה חסר להן החום והאהבה והקירבה למשפחה?
    מנסיוני האישי . ההרגשה היחידה שנמצאה לנערות היא הרגשת שואה . פשוט ככה.
    באיזה זכות אזרח ותושב ישראלי ממספר נערה שמבחינה אזרחית נמצאת בעמדתו ?
    מה שנשאר בזכרונות מהמוסד זה רק מספר חדר, תאריכים וימים , יחס מזלזל , ומראה עמדתי של איפה אנחנו
    (המדריכים , צוות) ואיפה אתן (נערות).
    נשאר כאב לב ,כתם , צער גדול , אכזבה מהמדינה וחוסר שלווה .

    אהבתי

  36. שקרררר היייתי בצופיה שנתיים והמקום הזה רק עזר לי !!
    המקווום הזה באה א'ח ורק לעזור ולשים גבולות … !!
    זה שההורים לא שמו גבולות לילדים שלהם ועיבדו אותם זה בעיות שלהםם !!
    זה שהבחורה לא מקבלת את הטיפול והעזרה שנותנים לה שם זה בעיה שלה !!!
    עם היא בוחרת ללכת לדרך אחרת ומגעילה זה גם בחירה שלה !!
    והעונשים הם לא כלאה גרועים !!
    אז מה אתם אומרים עם בחורה בכוונה רוצה לחתוך ורידים בשביל לצאת ולהמשיך עם הסמים או עם הערבים זה בסדר ?!!?!?1!!! איפה אתם חיים !!
    עם לא המקום זה היו בנות שהיו מוצאות את עצמם עמוק בתוך האדמה !!!!
    תפסיקו לזלזל במקומות כאלללההה !!!
    עם ההורים לא יכולים להחזיק נערה ולשים לה גבולות אזזזזז הרווחה תעשה את זה וטוב שכך כי עם לא הרווחה הבנות (הנערות) רק ידרדרו !!!1

    אהבתי

  37. אז ככה אני לפני 6 שנים נכנסתי לשם בלי סיבה מיוחדת הסיבה היחידה היא שהיתי הולכת בקביעות לעו״סית והיא באמת עזרה לי להגיכ לשם! כל הזמן שיקרה וניסתה למצוא סיבות להכניס אותי והכי גרוע – שעמדתי מול השופטת עם הצו יציאה מהבית ולא נתנה לי לדבר וביום בהיר אחד הגעתי לבית הספר ולקחו אותי לשם! רציתי לקבור את עצמי אבל אחרי שבוע שם הכרתי אנשים מדהימים אני לא חושבת שאני בעייתית אבל לדעתי היו שם הרבה כאלה שלצערי נתקלתי בזה באמצע הלילה. שאחת הבחורות לידי ניסתה להתאבד ! זה מזעזע! אבל העיקר. שזכיתי להכיר את המדריכים זה הדבר היחידי שמעודד שם. אחר כך השתחררתי והתגייסתי לצבא וכשהעוסית רואה אותי ! הכלבה הזו !!!! …. אתם לא מתרארים לכם איזה פרצוף היא עושה! תודה. א

    אהבתי

  38. שלום . זה מה שהבנות שם לא יודעות. אני מת לדעת מי אללה האנשים אני שמעתי על מדריך בשם גידי שמיתייחס אליהם ממש רע ובקור לב. בבקשה בואו נעש משהו בנושא יש לי שם חברה שכבר חודש לא ראיתי אותה זה קשה זה כואב… בבקשה בואו נעשה משהו בנידון צופייה מיתעללים בהם מה זה מעון או גטו כושיליראבאק ערסס באיזה עולם אנשים חיים אני יתפוס את הגידי הזה ואני יגרום לולהרגיש מה זה פסק זמן. והוא יסתובב אם גוף מלא כחולים. ובלי בגדים מול כול תל אביב על מה שהוא גורם שיעשו לבנות שם.

    אהבתי

  39. תרגע ותנשום חמוד, אף אחד לא מרביץ ומתעלל שם.
    חבל שתתאמץ ותלחץ סתם. מנסיון של 8 חודשים שם, הכל תקין.

    אהבתי

  40. היי גם אני הייתי בצופייה לפני 4 חודש גידי הוא הרכז של הקידום והוא באמת קשה הוא עשה רק תעבודה שלו והלך הבייתה לעומת רכזים אחרים ( הרכזת שלי ) שלא הפסקתי לחבק אותה הרבה מדריכים היו באים לעשות תעבודה שלהם וללכת הבייתה שזה היה בלתי נסלח שאנחנו היינו שם לבד והמדריכים לא הראו טיפת של חום .. ואז הם עצבניים ושולחים אותך לעונש !

    אהבתי

  41. תתקשייבוו אננשים חמודים צופיה זה לא כזה מקוםם רגווע אבל אני לא אומרת שממשתתנים שמה אבל זה גם לא כזה גרוע כמו אתם ממתאריים יישרמוטות זה גורם לנערות ללפפחחד ללפני שהם ננכננסות אז כל ממשצריכה להיכנס לצופיה שלא תתפחד זה כמו פנימיה רגילה רק עם יותר הרבה כללילם הבנתם ייאלה סעו

    אהבתי

  42. כול מה שהיה רששום שם זה לא נכון נכנסתי לצופיה ב 15.5.12 ויצאתי ב8.11.12 וזה מקום טוב לא מתעללים בנו ותמיד אפשר לעשן אייזה שטויות אחלה של מקום אולי קשה שם אבל הכול בשביל נערות במצוקההה , אל תקישבו להםם !!

    אהבתי

  43. אני נכנסתי לצופיה ב4.9.12 ויצאתי ב29.11.12 וזה חרא של מקום , אבל דבר אחד למדתי שמה אם תבואי אליהם בטוב יהיה טוב וכיף לך שם , אם תבואי באנטי הם ימררו לך תחיים

    אהבתי

  44. הייתי בצופיה 8 חודשים והיה לי טוב שם למרות שיש משברים ולפעמים קשה שם , אחרי צופייה הגעתי למסילה ל3 שנים שם באמת סבלתי למרות שיש שם בנות מדהימות ! וכל אחת תומכתם בשנייה הצוות שם לא משהו משהו אבל מסתדרים כי זה החיים !!!!!!

    אהבתי

  45. וואלה הייתי בצופיה חצי שנה הייתי ילדה באייתית כל יום כל היום הייתי בהפרדות פסק זמן מה שאתם לא רוצים פתחו לי שם תיק אסיתי בלגן אבל מה המקום הזה שינה לי תחיים זה מקום טוב באמא שלי הילדה שמספרת לוחקת את זה קשה מידי איאי מי ישמע מה אסו לה כבר כוסאמק ניסו לאסות מימנה בנאדם חתיחת קפוית טובה אותי לקחו מהרחוב אחרי מקות מאבא שלי נחנסתי לסמים היתי שותה כל יום והם שינו אותי הקתבה המטומטמת הזות מפחידה ילדות וגורמת להם לברוח ממקום שיחול לשנות להם תחים

    אהבתי

  46. אההעובדות צוצעליות לעבור אדזה אל בסרםיתי ב צופייב זה מקום נוראי שה פוגעה ב פסיחיקה של הילד ל כול החים ו מפתאך סנעה אני מאחלת ל כול

    אהבתי

  47. תקשיבו חמודות כל מה שעלה פה לא נכון…נשבעת ש עם היו נותנים לי עוד להיות פה היתי נישרת פה עד גיל 18..בכף. תפסיקו לכתוב כבר את ה גועל נפש הזה…

    אהבתי

  48. מי שכתבה את זה על צופיה כדאי שתיזהר מימני ומהחברות שלי אני רוצה ליראות עם מישהוא תיכתוב משהוא רע על צופיה שמי בתאל חפץ ואני בצופיה חצי שנה וזה אחלה מעון ואני מאחלת לכל נערה שתגיע למקום הטוב הזה אני גם היתי בפסק זמן והיתי בהפרדות ודחו לי חופשות אבל עושים הכל לטובתי והינה עכשיו אני בקידום ברקת וגם אחותי יפית חפץ היתה פה וזה עזר לה וגם לי זה עוזר אז כדאי לכם לא ליכתוב את זה כי מה שהנערות שהיו בצופיה קיבלו אתם בחיים לא תקבלו בצופיה ואני מכירה פול נערות שעברו אונס סמים אלכוהול וכול' והיגעו להשגים טוביאני אומרת לכם תיזהרו ליכתוב דברים רעים על צופיה כי לא יהיה לכם טוב

    אהבתי

  49. שמי עדן משה ואני בצופיה חודשיים וואלה טוב לי פה דחו לי חופשות והיה לי קשה פה אבל בתכלס כן טוב פה ,
    טוב בנות כל מי שמאמינה לכל השטויות האלה אז קודם כל אני רוצה להגיד לכם שזה שקר אחד גדול ושזה אחלה מקום נשבעת, אני רושמת ממנו עכשיו …
    זה מקום שיכל לעזור בחיים לפני צופיה הייתי מסתובבת עד מאוחר ברחובות ולא מקשיבה להורים שלי והייתי שמה עליהם קצוץ , בנות צופיה זה מקום לכל דבר אז כן נכון יש פה חוקים מאוד ברורים ולפעמים קשים . נכון נועלים אותך בחדר אולי אל התנהגות לא טובה אבל זה בסופו של דבר אך ורק בשביל אותו נערה והמדריכים פה תמיד בשביל לעזור לנו ולתמוך בנו בשעות קושי , כל הבנות פה מגדירות את ה"פסק זמן " כמו צינוק ואת האמת כן הוא קטן כי הוא לא המקום שהכי רוצים להיכנס אליו אבל זה אחלה של מקום בשביל להירגע בו כשקשה לך , החוקים פה מאוד קשים אני לא יכולה לומר שלא אבל לי אישית הם מאוד עוזרים .
    בכל פעם שלנערה קשה המדריכים ם באים כדי לעזור לה ולהסביר לה שמה שהיא עשת לא היה בדיוק בזמן ובמקום הנכון
    צופיה יכולה לקדם אותך בהרבה תחומים , בלימודים בגיבוש עם המשפחה , בחברה בהכל
    אני אישית מאוד אוהבת את המקום הזה בנות אני מקווה שתאמינו לי ושלא תאמינו לכל הזבל שאומרים לכם פה

    אהבתי

  50. שמו אותי בצופיה בגיל 12.5, רק על זה שהברזתי מבית ספר פעמיים.
    הייתי בחדר עם נערות עברייניות כבדות שהתעללו בי מינית, וקרעו אותי מכות. המדריכים היו רואים אותי עם סימנים כחולים ולא פוצים פה.
    המצב הנפשי שלי ככ התדרדר שם, שהגעתי למצב אנורקסי ומשם העבירו אותי למחלקה פסיכיאטרית. זאת הייתה הדרך היחידה שלי לצאת משם!
    בבית חולים פרחתי.
    אני היום משוקמת פלוס.
    הצוות שם היה חרמן ופדופילים,ואני זוכרת שמות מלאים של מדריכים כמו דוד סבג, דן החרמן. היה גם את שגיא.
    המנהלת דאז לא יודעת אם עדין, הייתה לסבית קיצונית בלי טיפת אימהיות או חמלה!
    המקום זה בית ספר לזונות.
    על הכביש ממש ממול, בצומת הראשית שם מסתובבים מלא גברים עם רכבים… מחפשים ילדה-נערה נואשת שברחה משם ותעשה הכל בשביל לא לחזור..!

    אהבתי

  51. היי , קוראים לי עדן ואני בקידום צופיה בקבוצת "בקרת " וכל הדברים הרעים שאומרים פה יכולים להכינס לי לתחת עמוק עמוק כי הכל שקר אחד גדול , הרכז של קוראים לו גידי והוא אחלה מדריך שיודע להקשיב ולעזור
    החוקים פה די קשים בנות אני לא אומרת שלא
    חוקים
    * אסור בשמים + דורדורנט בחדר
    * אסור להיתקשר לחברים
    * אסור שהם יבוא לבקר
    * אסור לקלל
    * אסור לעשות עיגולים עם הסיגה או לשחק בכלל עם העשן ( ממרכז שניקרא " מגן אסור להעביר שאיפות בכלל )* אסור להגיד שכטה צריך לומר שאיפה
    * סכין גילווח במגן זה בימים מסויימים ולא תמיד נותנים , זה תלוי במצב של נערה , כי עם לדוגמא נערה מדברת אל היתאבדות מין הסתם לא יתנו לה סכין גילוח
    * איין מגע ביין הנערות
    *אסור להעביר חפצים ללא אישור מדריך
    * סיגריות כמו : מלברו , נקסט וכדומה אסורים פה
    כל יום כל נערב מקבלת פה 10 סיגריות שישמשו אותה עד החלוקה הבאה של מוסטנג
    ועכשיו אל החופשות … :
    אז ככה נערה מהיום שהיא נקלטת צריכה ליסגור 5 שבות במעון ואחר כך מוצאים אותה לפי ההיתנהגות שלה ועם לא היה לה היתנהלויות או פסקי זמן שאל זה אני יבפר יותר מאוחר .. אחרי חופשה ראשנה עולים לקידום עם החופשה היה טובה זאתאומרת בלי סמים האלכוהל וכדומה
    קידום זה מרכב הרבה יותר פתוח בהמון דברים
    כמו למשל שאת יכולה להדליק לעצמך סיגריה הסיגיות שלך עלייך , מותר לך להיות עם מישהי בקופסא ביחד .
    לקידום צריך הרבה אמון בנערה כי יש פחות השגחה , ועם אתם שואלת מה עם הסיגריות שלך האישיות והפלא אז הם בשמירה וסיגריותצ זה רק בביקורים שאת יכולה לקבל מההורים עורכת דיין ועם את מתקדמת אז גם ממדריכים שלך במעון . ( בקידום יש דבר כזה שניקרא שלבים : בסיסית . מקדמת , מתקדמת חץ למעלה ומצטיינת , שבבסיסית איין כל כך מה ךעשות , מתקדמת יכולה לצאת חמשושים בשבת שלה ומצטיינת יכולה לצאת שבת כן שבת לא ושזה מאוד קשה להגיעה למצטיינת ..
    ועכשיו מזה פסק זמן אתם בטח שואלים נכון ?! אז בוא אני יגיד לכם פסק זמן זה חדר קטן עם 4 קירות ספסל ואת עם אצמך אייך מגיעים לשם ?! בככל שצעת והיית תוקפנית או מסוכנת כלפי הסובבים אותך או אפילו מסוכנת כלפי אצמך ..
    בלילה נועלים עלייך את החדר ויש מדריך לילה שעובר בחדירם כל שעה כדי לבדוק מה עם הנערות ..
    זהו בנות אני מקווה שעזרתי לכם ובאמת שצופיה זה מקום שיכל לקדם כל ילדה וילדה פה כי עובה אני הייתי מכורה לאלכוהל ועכשיו אני שותה פה ושם והמקום הזה שינה אותי מקצה לקצה אני לא אומרת שזה לא לוחק זמן זה כן לוקח זמן .. אני נישבצאת בצופיה חודשיים וחצי וממש טוב לי פה אני מקבלת אהבה וצומת לב גדולה מאוד ,, ואני עוד מעט צריכה לעזוב והיה לי מאוד קשה לעזוב את המקום הזה המקום הזה שימש לי לבית לתקופה הזאת וחוץ מזה שמצאתי כאן אהבה שבחיים לא חשבתי שאני ימצא .. יש לי חברה מפה כן כן מתוך צופיה והמדריכם יודעים אל \ה וזה לא מזיז להם כל כך כי הם אורמ כול עוד איין בניכם מגע זה בסדר.. אז תתבני שכל דבר יכול להיות אפשרי .. בנוטת אני מקווה באמת שעזרתי לכם עם אתם צריכות משהו אני אל הפייס
    eden moshe new

    אהבתי

כתיבת תגובה

